Zwangerschap

Sporten tijdens je zwangerschap 

Wist je dat sporten tijdens je zwangerschap veel voordelen heeft? Niet alleen voor jou als moeder, maar ook voor je baby. Zo blijft onder andere je conditie langer op niveau, zorg je voor een gezondere gewichtstoename en zorg je voor een gezonde groei van de placenta. Daarnaast is de kans groter op een sneller herstel na de bevalling wanneer je fit de bevalling in gaat.

Bij CrossFit Nijkerk vinden we het belangrijk dat alle vrouwen veilig en verantwoord kunnen blijven trainen tijdens hun zwangerschap. Daarom hebben wij een gecertificeerde coach die jou hierin kan begeleiden. Ben je zwanger? Laat ons dit zo snel mogelijk weten. Uiteraard gaan wij hier vertrouwelijk mee om. Op deze manier kunnen wij jou op de juiste manier begeleiden vanaf het begin van je zwangerschap en de workouts voor je aanpassen zodat je mee kunt blijven trainen in de lessen.

Ben je op zoek naar iets anders? Laat het ons weten, we denken graag met je mee!


Sporten na je bevalling

Wij begrijpen dat je na je bevalling het liefst zo snel mogelijk weer aan de slag wilt, maar een bevalling is topsport, dus rust is belangrijk! Na 6 tot 8 weken mag je weer rustig starten met trainen. Dit gebeurt altijd onder begeleiding van een gecertificeerde coach. Er is veel gebeurd met jouw lichaam, dus het is van belang dat je de tijd neemt om weer rustig op te bouwen. We zullen dan ook altijd starten met een aantal een-op-een sessies zodat we je goed kunnen begeleiden. Samen kijken we naar jouw doelen en zorgen we dat de trainingen aangepast worden op jou. Zo kunnen we je optimaal begeleiden naar een terugstroom in de reguliere CrossFit lessen.

Heb je vragen of wil je meer weten? Neem dan contact op met tamara@crossfitnijkerk.nl.